Kundservice

Inlagd: 5 juli, 2012 av Rolf

Kundbemötande och kundservice

Ett professionellt och yrkesmässigt kundbemötande är bästa vägen till lönsamhet och framgång för organisationen. Aldrig förr har just god kundservice haft större betydelse än nu. Konkurrensen hårdnar och kundbemötande och kundservice har blivit ett effektivt konkurrensmedel i jakten på både nya kunder och kundvård av de etablerade. Så hur gör man då? Att vara allmänt trevlig och tillmötesgående är bra i sig och är också ganska enkelt, så länge kunden inte är alltför missnöjd. Men att hantera en arg, irriterad och besviken kund kräver kunskap och övning, både för att vända kunden på rätt köl igen och för att bibehålla arbetsglädjen och entusiasmen inför varje nytt kundsamtal.

Hjärtums kurs Kundbemötande vänder sig till dig som kommer i kontakt med företagets kunder, t ex genom telefon, reception, kundtjänst eller support. Kursen lär ut olika vägar för kommunikation, skapar förutsättningar för en tydlig och sund kontakt med kunden och visar hur du ska göra för att få med kunden på din sida och ge god kundservice. Dessutom lär du dig att bemöta och handskas med besvärliga, prövande och svårbemästade kunder. Du får insikt om hur du kan förbättra dina viktiga kundrelationer, samtidigt som du lär dig knepen för att bevara och utveckla dina egna personliga stykor och blir medveten om din svagheter.

När du arbetar med kundbemötande använder du din röst ofta, men har du tänkt på att rösten är ett mycket användbart redskap? Tonläge, kraft och hastighet är alla funktioner som du kan laborera med för bästa effekt. Kursen ger dig användbar kunskap om hur du kan nyttja din röst så att du verkligen förmedlar just det du vill säga. Du lär dig också att vara rädd om rösten, att vårda den och förebygga skador och trötthet i stämbanden.

Kursen är verkligen heltäckande och tar upp alla de viktiga bitarna som du behöver känna till för ett professionellt kundbemötande. Efter kursen är redo att ta dig an både trevliga, glada, ledsna, bittra och arga kunder med nya insikter som kommer att leda till större kundnöjdhet och en bättre vardag för dig själv.

kundbemötande kundservice

Kundbemötande

En kommentar

  • That’s a smart answer to a difuicflt question.

Lämna en kommentar